BYD tüm ülkelerde lider olmaya kararlı

Çinli elektrikli araç devi BYD, Güneydoğu Asya Uluslar Birliği (ASEAN) bölgesinde, özellikle Singapur ve Filipinler’de agresif bir genişleme planı yapıyor. Şirket, yakın zamanda Endonezya pazarına giriş yapmış olup, 2024 yılında Singapur ve Filipinler’deki satış noktalarını iki katına çıkarmayı planlıyor.

BYD’nin Singapur ve Filipinler Bölge Müdürü James Ng, şirketin ASEAN pazarında daha güçlü bir varlık oluşturma stratejisini vurguladı. ASEAN pazarı ile Çin arasındaki kültürel uyumun önemli bir rol oynadığı, bölge tüketicilerinin BYD ürünlerine olan ilgisinin bu uyumun bir yansıması olduğu belirtildi.

BYD, kitle pazarına hitap edecek yeni kompakt elektrikli SUV modeli Yuan Up’ı tanıttı. Endonezya’da üç yolcu modelinin lansmanı, şirketin ASEAN yolculuğunda önemli bir dönüm noktası oldu. BYD, elektrikli araçlarının satışını kolaylaştırmak için yerel ortaklıklar kurdu. Singapur’da Sime Darby Motors ve Filipinler’de Ayala adlı büyük bir konglomerat ile iş birliği yapıldı. Filipinler’de, BYD ağını 20’den fazla satış noktası ekleyerek genişletmeyi hedefliyor. Singapur’da ise, iki veya üç ek satış noktası açmayı planlıyor.

BYD tüm ülkelerde lider olmaya kararlı

BYD, Singapur’da elde ettiği başarıları değerlendiriyor; 2023 yılında 1.400’den fazla araç kaydederek ülkede en üst sıradaki EV markası oldu ve Tesla’yı bile geride bıraktı. Singapur’daki EV pazarı önemli bir büyüme gösterdi ve 2023 yılında kaydedilen yeni araçların %18’den fazlası elektrikliydi, bu oran 2021 seviyelerinden önemli bir artış gösteriyor.

Singapur’da yetenekli teknisyenler için artan talebi desteklemek amacıyla BYD, NTUC LearningHub ile iş birliği yaparak bir EV mekanik eğitim tesisi başlattı. Amaç, yılda 500 kişiyi EV bakımı konusunda eğitmek ve BYD’nin bölgeye olan taahhüdüyle uyum sağlamak.

BYD’nin Bölge Müdürü James Ng, şirketin Singapur’da elde ettiği başarıları öğrenmek ve Filipinler’deki genişleme sürecinde en iyi uygulamaları yerelleştirmek konusundaki kararlılığını vurguladı. 2024 yılında Singapur ve Filipinler’de bir düzineyi aşkın yolcu aracı satış noktası açmayı planlayan BYD, piyasadaki konumunu güçlendirmeyi ve ASEAN’daki büyüyen EV manzarasına katkıda bulunmayı hedefliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir